Vložením e-mailové adresy se přihlásíte k odběru novinek.

 
 Aktuální verze

Virová databáze: 14557 (20161205)

Produkty pro domácnosti: 10.0.369

Produkty pro firmy: 6.4.2014

 Kontrola počítače
ESET Online Scanner ESET Online Scanner je rychlý nástroj pro kontrolu počítače a odstranění nalezených hrozeb.
 Záchranné médium
ESET SysRescue Live ESET SysRescue Live je nástroj pro odstranění škodlivého kódu nezávisle na operačním systému.
Databáze znalostí

Co dělat, pokud Personální firewall blokuje komunikaci aplikace (verze 8 a starší)?

Autor: Martin Buchta | Poslední aktualizace: 30.12.2015 10:07:57

Pokud Personální firewall produktu ESET Smart Security blokuje komunikaci některé aplikace, máte dvě možnosti, jak vytvořit pravidlo (výjimku) pro danou aplikaci.

» Automatické vytvoření pravidla na základě přehledu síťových spojení

» Automatické vytvoření pravidla na základě protokolu Personálního firewallu

» Ruční vytvoření pravidla
 

Upozornění

Upozornění:
Pokud máte nainstalován ESET Smart Security 9, klikněte sem.

Automatické vytvoření pravidla na základě přehledu síťových spojení

číslo

Otevřete hlavní okno programu ESET. Pokud nevíte jak, postupujte podle tohoto návodu.
Pokud máte ESET Smart Security 7 nebo 8, pokračujte rovnou krokem 4.

číslo

Stisknutím klávesy F5 zobrazte Rozšířené nastavení.

číslo

Klikněte na (+) vedle Síť a vyberte Personální firewall. V pravé části okna pak přepněte Režim filtrování na Automatický s výjimkami (uživatelskými pravidly) a klikněte na OK pro potvrzení změn.

Nastavení personálního firewallu v aplikaci ESET Smart Security

číslo

Vypněte Personální firewall např. přes kontextovou nabídku stavové ikonky v oznamovací oblasti Windows kliknutím na Dočasně vypnout firewall. Časový interval vypnutí nastavte Do nejbližšího restartu.

Vypnutí personálního firewallu v aplikaci ESET Smart Security

číslo

Otevřete přehled síťových spojení kliknutím na záložku Nástroje > Síťová spojení a několikrát použijte aplikaci, jejíž komunikace je blokována. Sledujte procesy, které se v souvislosti s touto komunikací zobrazí a povolte připojení pro každý proces přes pravé tlačítko myši Povolit komunikaci pro daný proces.

Vytvoření pravidla v přehledu síťových připojení

číslo

Zapněte Personální firewall a vyzkoušejte, zda již komunikace není blokována.


Pokud stále dochází k blokování komunikace (aplikace), zkuste vytvořit pravidlo na základě protokolu personálního firewallu podle postupu níže.

nahoru


 
Automatické vytvoření pravidla na základě protokolu personálního firewallu

Upozornění

Upozornění:

Automatické vytvoření pravidla na základě protokolu personálního firewallu je podporováno od ESET Smart Security 7 a vyšší.

číslo

Aktivujte volbu Zapisovat všechna zablokovaná spojení do protokolu, postup aktivace protokolu najdete v článku Aktivace protokolování Personálního firewallu.

číslo

Nyní nasimulujte problém spuštěním dané aplikace a to i několikrát. Do protokolu Personálního firewallu budou zapsány informace o blokované komunikaci. Pravidlo pak můžete vytvořit právě podle záznamů v tomto protokolu. Protokoly firewallu najdete v hlavním okně programu na záložce 
Nástroje
> Protokoly. Z rozbalovacího menu v horní části zvolte Personální firewall.

číslo

Vyberte odpovídající záznamy v protokolu a z kontextové nabídky vyberte Příště neblokovat podobné události. Dojde automaticky k vytvoření pravidla s výjimkou pro daný typ komunikace. Po vytvoření pravidel opět vyzkoušejte komunikaci dané aplikace.

Nastavení personálního firewallu v aplikaci ESET Smart Security

číslo

Deaktivujte volbu Zapisovat všechna zablokovaná spojení do protokolu, aby nedocházelo ke zbytečnému plnění protokolu.

nahoru


 
Ruční vytvoření pravidla

Pravidla je možné vytvářet i ručně a mít tak plnou kontrolu nad jejich vlastnostmi. Tento postup vytvoření pravidel je popsán v článku:
Jak vytvořit výjimku/pravidlo pro aplikaci v Personálním firewallu?

Upozornění

Poznámka:
Pokud chcete vytvořit ve firewallu výjimku pro síť nebo určité zařízení v síti, postupujte podle tohoto návodu.

 

Upozornění

Je dobré vědět:
Pokud si netroufáte na vytvoření pravidla, kontaktujte technickou podporu, uveďte jaká aplikace a kdy je blokována a připojte vytvořený protokol z aplikace ESET Log Collector.

 

Štítky: blokování programu, blokování komunikace, nastavení firewallu, nelze připojit telefon, mobil se nepřipojí, připojení mobilu

(3 hlasující(ch))
Tento článek se hodil
Tento článek není nic moc

Komentáře (0)

Vložit nový komentář

(Upozornění: Komentáře neslouží k řešení požadavků na technickou podporu. Pro kontaktování technické podpory klikněte sem.)

 
Celé jméno:
E-mail:
Komentář:
CAPTCHA ověření 
 
Zadejte text, který je zobrazen na obrázku níže (je to ochrana před roboty). Pokud jste nevidomý uživatel, kontaktujte nás.
captcha

Enjoy Safer Technology
© 1992 - 2016 ESET software spol. s r. o. - Všechna práva vyhrazena.