Pro zajištění maximální ochrany si bezplatně aktualizujte vámi používané řešení ESET na nejnovější verzi:
Starší verze produktů ESET již nebude brzy možné provozovat na Windows 10, stejně tak aktuální produkty na systémech bez podpory SHA-2. Přehled dotčených verzí společně s možnými aktualizačními scénáři naleznete v migračním průvodci.

Novinky
Úno
10
Autor: Martin Buchta | Vytvořeno: 10.02.2020 09:09:04

Starší verze bezpečnostní produktů ESET nejsou od 8.2.2020 funkční z důvodu chyby v mechanismu, který ověřuje časové razítko certifikátů, kterými jsou podepsány jednotlivé detekční a programové moduly. Dotčené klientské i serverové produkty od tohoto data nezajišťují ochranu, a poznáte je dle toho, že:

  • nejsou aktivované, a není je možné aktivovat,
  • nezobrazují se všechny ovládací prvky v grafickém rozhraní,
  • informují uživatele o nefunkční Anti-Phishingové ochraně.

Poznámka:
Aktuální informace o celé situaci naleznete v globální Databázi znalostí v článku Problém so spustením starších verzií produktov. Pro obnovení ochrany počítače aktualizujte bezpečnostní produkt ESET na nejnovější verzi. Potřebné informace a odkazy na starší verze produktů (například v případě nepodporovaných Windows XP) naleznete v níže uvedené tabulce.

Seznam dotčených produktů

  • ESET Endpoint Antivirus/Security starší než 5.0.2272
  • ESET Endpoint Antivirus/Security řady 6.5
  • ESET File/Mail Security řady 6.5
  • ESET NOD32 Antivirus / ESET Smart Security starší než 9.0.429

Tento problém nepostihuje poslední verze našich produktů 6.6 a žádné produkty řady 7, resp. verze 13 pro domácí uživatele.

Firemní uživatelé

  • Pokud jste stanice s produktem ve verzi 6.5 dosud nerestartovali, program si v noci 11. února stáhl aktualizaci modulů, která situaci vyřešila, a zůstal tak funkční. Pro zabránění dalších komplikací prosím produkty co nejdříve aktualizujte na novější verzi.
  • V případě spravovaného prostředí se výše uvedené chybové stavy produktů reportují rovněž do ESET Remote Administrator. Pokud jste byli zasaženi, můžete situaci vyřešit aplikováním hotfixu, který můžete spustit prostřednictvím klientské úlohy. Níže uvádíme PowerShell skript, který zadejte do pole Příkaz. Po jeho provedení produkt aktualizujte na novější verzi.
powershell -command "& {(New-Object System.Net.WebClient).DownloadFile('http://help.eset.com/eset_tools/CertFix.exe', '%temp%\CertFix.exe');("Start-process %temp%\CertFix.exe")}"
  • Pokud používáte stále verzi 5, pro obnovení ochrany počítače nainstalujte prostřednictvím ESET Remote Administrator nejnovější verzi 5.0.2272.7. Odkaz ke stažení naleznete v tabulce níže. Pro stažení bude nutné se ověřit licencí, tedy zadat EAV- a heslo.
Verze produktu Řešení Odkaz ke stažení
Používám verzi 5 Aktualizujte na poslední verzi 5.0.2272.7 a zvažte přechod na verzi 7 EEA 32bit | EEA 64bit
EES 32bit | EES 64bit
Používám verzi 6.5 Aktualizujte na verzi 6.6 nebo 7.x Zobrazit možnosti

Je dobré vědět:
Pokud se vám instalace nové verze nezdaří, bude nutné nejprve produkt ručně odebrat v nouzovém režimu.

Domácí uživatelé

Operační systém Řešení Odkaz ke stažení
Používám Windows XP Aktualizujte produkt na poslední podporovanou verzi 9.0.429 ESET NOD32 Antivirus | ESET Smart Security
Používám Windows 7 a novější Aktualizujte produkt na nejnovější verzi 13 Online instalační balíček