ERA Agent si v průběhu instalace vygeneruje unikátní GUID produktu, které slouží jako hlavní identifikátor konkrétní instance ERA Agenta. Pokud takový počítač naklonujete a použijete jeho operační systém na dalším stroji, v ERA Web Console se nové zařízení nezobrazí. Reprezentovat se bude pod instancí (záznamem), ze kterého jste stroj naklonovali. Z tohoto důvodu by ERA Agent neměl být součástí zdrojového obrazu disku (tzv. gold image). Pokud přesto chcete mít ERA Agenta ve zdrojovém obrazu operačního systému, je nutné po nasazení systému resetovat ID agenta. To provedete opravnou instalací ERA Agenta nebo z ERA pomocí úlohy na obnovení klonovaného agenta.
 |
Je dobré vědět:
ESET Security Management Center podporuje VDI prostředí a dokáže detekovat klonované stanice.
Sysprep neresetuje GUID ERA Agenta. Před prováděním sysprepu byste měli vypnout Self-defense bezpečnostního produktu ESET.
|
Automatické resetování GUID ERA Agenta
Pokud pravidelně nasazujete počítače pomocí gold image s nainstalovaným ERA Agentem, můžete proces resetování GUID produktu automatizovat.
 |
Klikněte na daný počítač a z kontextového menu vyberte možnost Zobrazit detaily.
|
 |
Na záložce Detaily v sekci Identifikátory zařízení si poznamenejte jeho sériové číslo.
|

 |
Vytvořte novou dynamickou skupinu jako potomka skupiny vytvořené v kroku číslo 1. Podmínku šablony dynamické skupiny sestavte následovně:
AND > Identifikátory zařízení . Typ identifikátoru > rovná se > Sériové číslo AND > Identifikátory zařízení . Hodnota identifikátoru > nerovná se > sériové číslo z gold image
|
 |
Dynamické skupině přiřaďte úlohu Obnovení klonovaného ERA Agenta s podmínkou spuštění Při každém připojení do skupiny.
|
 |
Poznámka: Po resetování GUID a opětovném připojení ERA Agenta k serveru se spáruje s již existujícím záznamem (načteným například z Active Directory), případě se nový záznam (počítač) vytvoří ve výchozí statické skupině Ztráty a nálezy.
|
|
Je dobré vědět: Pokud neznáte sériové číslo master image, zjistěte si GUID agenta: Windows: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET\RemoteAdministrator\Agent\CurrentVersion\Info\ProductInstanceID Linux: /ect/opt/eset/RemoteAdministrator/Agent/config.cfg macOS: /Library/Application Support/com.remoteadministrator.agent/config.cfg
Do internetového prohlížeče zadejte adresu https://ip_adresa/era/webconsole/#id=CLIENTS:id=CLIENT_DETAILS;u=uuid_agenta a na toto zařízení zašlete úlohu na reset agenta.
|
Štítky: KB3725, sysprep, obnovení klonovaného agenta, reset agenta
|