Databáze znalostí:

Co dělat, pokud firewall blokuje komunikaci aplikace nebo zařízení?

Autor: | Poslední úprava: 14.05.2020 11:15:17

V případě, že firewall produktu ESET na Windows blokuje komunikaci některé aplikace nebo komunikaci se vzdáleným zařízením, využijte vestavěný nástroj pro její odblokování.

Důležité:
Pokud máte nainstalován produkt ESET Smart Security 8 nebo starší, klikněte sem.

Otevřete hlavní okno programu ESET. Pokud nevíte jak, postupujte podle tohoto návodu.

V hlavním okně programu přejděte na záložku Nastavení > Síťová ochrana a vyberte možnost Průvodce řešením problémů

Průvodce řešením problémů s Personálním firewallem

Ze seznamu naposledy zablokované komunikace vyberte požadovanou aplikaci nebo vzdálené zařízení a klikněte na tlačítko Odblokovat.

Spuštění průvodce řešením problémů s Personálním firewallem

Nyní vyzkoušejte, zda komunikace funguje dle vašich představ. Pokud je vše v pořádku, klikněte na tlačítko Dokončit. V opačném případě vyberte možnost Aplikace stále nefunguje – tím vytvoříte povolovací pravidlo pro veškerou komunikaci dané aplikace. Kliknutím na Zobrazit změny si zobrazíte seznam pravidel, která byla vytvořena pro povolení komunikace.

Průvodce řešením problémů s Personálním firewallem

Poznámka:
Pravidla je možné vytvářet i ručně a mít tak plnou kontrolu nad jejich vlastnostmi. Tento postup vytvoření pravidel je popsán v článku: Jak vytvořit výjimku/pravidlo pro aplikaci v Personálním firewallu?

Je dobré vědět:
Pokud si netroufáte na vytvoření pravidla, kontaktujte technickou podporu, uveďte jaká aplikace a kdy je blokována a připojte vytvořený protokol z aplikace ESET Log Collector.

Štítky: blokovaná komunikace, nekomunikuje aplikace, nastavení firewallu, odblokování komunikace