Databáze znalostí: Domácnosti > Firewall

Jak vytvořit výjimku/pravidlo pro vzdálené zařízení ve firewallu?

Autor: | Poslední úprava: 14.05.2020 12:39:54

Součástí produktů ESET rodiny Smart Security/ESET Endpoint Security je Personální firewall, který filtruje síťovou komunikaci nejen v rámci lokální sítě, ale také z/do internetu. Personální firewall komunikaci povoluje nebo blokuje na základě předdefinovaných pravidel. Pokud došlo k zablokování komunikace se vzdáleným zařízením (počítač, tiskárna atp.), které je důvěryhodné, můžete si pro konkrétní vzdálené zařízení vytvořit vlastní pravidlo (výjimku) podle následujících kroků:

číslo

Otevřete hlavní okno programu ESET. Pokud nevíte jak, postupujte podle tohoto návodu.

číslo

V hlavním okně programu stiskněte klávesu F5 a zobrazte si Rozšířená nastavení.

číslo

Přejděte do sekce Síťová ochrana > Firewall. V části Obecné ověřte, že máte režim filtrování nastaven na Automatický.

Nastavení personálního firewallu v aplikaci ESET Smart Security

číslo

Přejděte do sekce Rozšířené a klikněte na Změnit na řádku Pravidla.

Nastavení personálního firewallu v aplikaci ESET Smart Security

číslo

V dialogovém okně Pravidla firewallu klikněte na tlačítko Přidat.

Nastavení pravidel a zón Personálního firewallu

číslo

Zadejte název pravidla a v rozbalovacím menu Akce vyberte možnost Povolit.

Vytvoření nového pravidla v Personálním firewallu

číslo

Přejděte na záložku Vzdálená strana a zadejte IP adresu vzdáleného zařízení.

Zadání IP adresy cílového zařízení pro vytvoření výjimky v Personálním firewallu

číslo

Vytvoření pravidla potvrďte kliknutím na tlačítko OK.

Upozornění

Poznámka:
Pokud chcete vytvořit ve firewallu výjimku pro konkrétní aplikaci, postupujte podle tohoto návodu.

Štítky: KB2843, SOLN2843, výjimka firewall, pravidlo firewall, výjimka zařízení, výjimka počítač, povolení komunikace