Vložením e-mailové adresy se přihlásíte k odběru novinek.

 
 Aktuální verze

Detekční jádro: 16281 (20171021)

Produkty pro domácnosti: 11.0.131

Produkty pro firmy: 6.6.2052

 Kontrola počítače
ESET Online Scanner

ESET Online Scanner je rychlý nástroj pro kontrolu počítače a odstranění nalezených hrozeb.

 Záchranné médium
ESET SysRescue Live

ESET SysRescue Live je nástroj pro odstranění škodlivého kódu nezávisle na operačním systému.

Databáze znalostí

Proč legitimní zprávy padají do složky Junk e-mail nebo jsou odmítnuty?

Autor: Martin Buchta | Poslední aktualizace: 15.10.2014 14:03:33

Popis problému

Standardně je v pokročilém nastavení ESET Mail Security pro Microsoft Exchange Server (EMSX) v části Microsoft Exchange server > Transportní agent aktivovaná funkce Zapisovat stupeň nevyžádané pošty (SCL) do záhlaví kontrolovaných zpráv podle hodnoty SPAM skóre (standardně zapnuto).

Antispamový modul EMSX tak zapisuje vlastní hodnotu SPAM skóre do hlaviček kontrolovaných zpráv. Podle nastavení Microsoft Exchange Serveru může v tomto případě docházet k tomu, že legitimní zprávy nejsou standardně doručeny, ale:

  1. zprávy končí ve složce Nevyžádaná pošta (Junk e-mail) v mailboxu příjemce,
  2. zprávy jsou odmítnuty a vráceny odesílateli s chybovým kódem 550 5.7.1 Message rejected as spam by Content Filtering.

 

EMSX totiž do každé e-mailkové zprávy doplní příslušný MIME header s SCL hodnotou. Hodnota SCL (X-MS-Exchange-Organization-SCL) je odvozena od hodnoty ESET SPAM skóre (X-ESET-AS). Mezi X-ESETAS a X-MS-Exchange-Organization-SCL existuje přímá úměrnost:

X-ESET-AS = 64 -> X-MS-Exchange-Organization-SCL = 6
X-ESET-AS = 91 -> X-MS-Exchange-Organization-SCL = 9

 

Hodnoty SCL jsou pak dále zpracovány technologií Intelligent Message Filter (nebo Content Filter Agent) systému Microsoft Exchange Server. Standardně je nastaveno, aby Intelligent Message Filter přesouval zprávy do nevyžádané pošty, pokud hodnota SCL je rovna, nebo větší 4.

 V případě, že hodnota SCL je větší nebo rovna 7, Content Filter Agent zprávu rovnou odmítne. Ta je pak vrácena odesílateli s chybovým kódem 550 5.7.1 Message rejected as spam by Content Filtering. Proto zpráva, která dostane skóre 50 (X-ESET-AS = 50) a tím hodnotu SCL 5 (X-MS-Exchange-Organization-SCL = 5), skončí v nevyžádané poště příjemce, přestože z pohledu EMSX se o SPAM nejedná.

nahoru


Řešení

V případě, že nechcete filtrovat zprávy pomocí technologie Intelligent Message Filter nebo Content Filter Agent systému Microsoft Exchange Server, je třeba vypnout zapisování hodnoty SCL do hlaviček zpráv tímto postupem:

V pokročilém nastavení EMSX (klávesa F5) ve větvi Ochrana serveru > Microsoft Exchange server > Transportní agent deaktivujte vpravo volbu Zapisovat stupeň nevyžádané pošty (SCL) do záhlaví kontrolovaných zpráv podle hodnoty SPAM skóre (standardně zapnuto).

 

Pokud chcete filtrovat zprávy pomocí technologie Intelligent Message Filter, nebo Content Filter Agent systému Microsoft Exchange Server, je třeba provést následují kroky:
 

Nastavení EMSX

číslo

V pokročilém nastavení EMSX v části Antispamová ochrana > Microsoft Exchange server > Transportní agent nastavte vpravo u položky Provést akci na nevyžádaných zprávách volbu Ponechat zprávu.

číslo

V pokročilém nastavení EMSX v části Microsoft Exchange server > Transportní agent  aktivujte vpravo volbu Zapisovat stupeň nevyžádané pošty (SCL) do záhlaví…. (standardně zapnuto).

 
Nastavení Microsoft Exchange Serveru

číslo

Nastavení Content filter

Exchange Management Console > Organization Configuration > Hub Transport > Antispam > Content Filtering > Properties > Action a zde zrušit všechny akce (Delete, Reject, Quarantine).

číslo

Nastavení Intelligent Message Filter

Zde je nutné sjednotit nastavení hodnoty SCL na MS Exchange Serveru s nastavením EMSX. Tzn, SCL pro doručování do složky Nevyžádaná pošta (SCLJunkThreshold) nastavit na hodnotu 9, tak aby odpovídalo hodnotě spam skóre 90. To provedete pomocí Exchange Management Shell a zadáním příkazu: Set-OrganizationConfig -SCLJunkThreshold 9

Upozornění

Poznámka:
Výše uvedená nastavení je možné kombinovat.

Upozornění

Je dobré vědět:
Mohu používat interní antispam Exchange Serveru společně s antispamem ESET?

nahoru

 

Štítky: odmítnuté zprávy, nastavení antispamu, nastavení Exchange

(0 hlasující(ch))
Tento článek se hodil
Tento článek není nic moc

Komentáře (0)

Vložit nový komentář

(Upozornění: Komentáře neslouží k řešení požadavků na technickou podporu. Pro kontaktování technické podpory klikněte sem.)

 
Celé jméno:
E-mail:
Komentář:
Ochrana před roboty 
 
Pro přidání komentáře musíte vyplnit ochranu před roboty.
Kolik je dva krát tři?