Během pokusu o aktualizaci virové databáze produktu ESET se může zobrazit jedno z následujících upozornění:
Aktualizace virové databáze nebyla úspěšná Aktualizace virové databáze skončila chybou Chyba 0073 Server nenalezen Nedokumentovaná závažná chyba (0x1106)
 |
Upozornění: Pokud máte nainstalován ESET Endpoint\NOD32 Antivirus nebo ESET Endpoint\Smart Security 9 a novější, klikněte sem.
|

Důvodů může existovat celá řada, v závislosti na konfiguraci systému, způsobu připojení k internetu, případně se může jednat o konflikt s jinými aplikacemi nebo došlo k nákaze počítače. Pro vyřešení problému s aktualizacemi virové databáze postupujte krok za krokem podle níže uvedených informací.
 |
Poznámka: Po každém kroku zkontrolujte funkčnost aktualizací. V hlavním okně programu přejděte na záložku Aktualizace a klikněte na tlačítko Aktualizovat virovou databázi. Pokud aktualizace fungují, nemusíte pokračovat dalšími kroky. Selže-li aktualizace, přejděte k dalšímu kroku.
|
nahoru
Jak postupovat při odstraňování problémů s nefunkční aktualizací produktů ESET
 |
Zkontrolujte, zda jste připojeni k internetu
Ověřte, zda nemá váš poskytovatel internetu výpadek. Restartujte WiFi router nebo jiný síťový prvek, pomocí kterého se připojujete k internetu.
|
 |
Odinstalujte ostatní bezpečnostní software
Pokud máte nainstalován jiný bezpečnostní software s rezidentním štítem, odinstalujte jej, jinak může docházet ke konfliktu.
|
 |
Ujistěte se, že používáte nejnovější verzi produktu
V rámci licence můžete vždy používat nejnovější verzi produktu ESET. Pro zjištění, zda je dostupná verze klikněte sem. Pokud budete aktualizovat ob jednu verzi (například přecházíte z verze 7 na verzi 9), doporučujeme nejprve produkt ESET kompletně odinstalovat a poté znovu nainstalovat.
|
 |
Ujistěte se, že používáte správné licenční údaje a ve správném produktu
Produkty ESET se aktualizují, pouze pokud jsou aktivovány platným uživatelským jménem a heslem. Pro ověření platnosti licence klikněte sem. Pokud vám program hlásí datum platnosti 1.1.1970, nainstalovali jste si jiný produkt, než na který máte zakoupenu licenci. V hlavním okně programu stiskněte klávesy Ctrl + U a ověřte, zda zadané údaje odpovídají těm na licenčním certifikátu.
|

 |
Vymažte cache aktualizací
Během stahování mohlo dojít k chybě a poškození souborů. V hlavním okně programu stiskněte klávesu F5, přejděte na Aktualizace > Aktualizace a klikněte na tlačítko Vyčistit.
|

 |
Poznámka: Případně přepněte režim aktualizace na Testovací aktualizace. Po úspěšném dokončení aktualizace virové databáze přepněte zpátky režim aktualizace na Standardní aktualizace.
|
 |
Zkontrolujte nastavení proxy
V hlavním okně programu stiskněte klávesu F5, přejděte na Aktualizace > Aktualizace. Klikněte na Nastavit... a v zobrazeném okně přejděte na záložku HTTP proxy.
Pokud proxy nepoužíváte, musí být vybrána možnost Nepoužívat proxy server.
|
 |
Upozornění: Pokud používáte firewall třetích stran (Norton Personal Firewall, ZoneAlarm, Comodo a další), ověřte, že neblokují komunikaci produktu ESET a jsou v něm povoleny odpovídající porty.
|
 |
Ověřte, že váš počítač není infikován
Škodlivý kód v počítači může blokovat aktualizace. Proveďte kontrolu počítače pomocí ESET Online Scanneru, který má přístup k nejnovější virové databázi.
|
 |
Poznámka: Pro ověření funkční komunikace se servery ESET stiskněte klávesy Win + R a zadejte příkaz ping update.eset.com.
|

nahoru
Štítky: SOLN2206, SOLN2850, nejde aktualizace, nefunguje aktualizace, aktualizace virové databáze nebyla úspěšná, neúspěšná aktualizace, nefunkční aktualizace, error 0073, chyba aktualizace, chyba 1106, aktualizace nejde
|
Komentáře (11)