Databáze znalostí: Domácnosti > Návody a postupy

Proč ikona stavu ochrany mění barvu a co jednotlivé barvy znamenají?

Autor: | Poslední úprava: 07.09.2020 11:42:34

Nejnovější verze produktů ESET zobrazují aktuální úroveň ochrany vašeho systému v hlavním okně programu v sekci Domů a zároveň pomocí ikony stavu ochrany v pravém horním rohu okna. Barva vždy reflektuje aktuální stav bezpečnosti počítače.

Zelená - Maximální zabezpečení

Oranžová – Je vyžadována vaše pozornost

Červená - Není zajištěna maximální ochrana

Co znamená jednotlivá barva

Zelená – Maximální ochrana

Stav ochrany: Zelená

Zelený pruh stavu ochrany s bílou fajfkou znamená, že je počítač plně chráněn.

 

Oranžová – Je vyžadována vaše pozornost

Stav ochrany: Žlutá

Oranžový pruh s osmiúhelníkovou ikonou stavu ochrany s oranžovým písmenem “i“ znamená, že ochrana přístupu na web nebo ochrana e-mailového klienta je vypnutá, nastal problém s aktualizací programu (neaktuální detekční jádro, nedá se aktualizovat) nebo končí platnost licence.

Nejčastější důvody

  • Pokud do konce platnosti licence k produktu ESET zbývá 14 dní nebo méně. Po uplynutí stanovené doby nebude detekční jádro aktualizováno a Stav ochrany se změní na červenou.
    Postupujte návodu Kdy vyprší licenceJak obnovit licenci.
  • Pokud v nastavení vypnete Ochranu e-mailového klienta nebo Ochranu přístupu na internet.
  • Pokud v nastavení modulu Síť aktivujete možnost Zablokovat veškerou komunikaci: odpojit síť, nebude možné aktualizovat detekční jádro
  • Pokud je zapnut Herní režim, protože se pozastaví všechny naplánované úlohy.

    Ve většině případů maximální ochranu obnovíte, pokud se budete řídit podle instrukcí zobrazených pod ikonou Stavu ochrany, nebo přímo kliknutím na ikonku a zapnutím požadovaného bezpečnostního modulu.

 

Červená – Bezpečnostní upozornění, Není zajištěna maximální ochrana

Stav ochrany: Červená

Červený pruh s trojúhelníkovou ikonou stavu ochrany s červeným vykřičníkem (!) znamená, že počítač není chráněn před útoky. Standardně se také zobrazí informace popisující příčinu výpadku ochrany a doporučené opatření, které je třeba podniknout.

Nejčastější důvody

  • Produkt není aktivovaný, Jak aktivovat ESET.
  • Licenční údaje (uživatelské jméno a heslo) nejsou správné. Ověřte, zda jste je nezadali špatně.
  • Licence vypršela. Obnovte licenci.
  • Pokud je jeden z kritických modulů vypnutý, například rezidentní ochrana nebo firewall.

 

Štítky: SOLN2248, stav ochrany, ikona programu, červená barva, žlutá barva, oranžová barva, zelená barva,