Vložením e-mailové adresy se přihlásíte k odběru novinek.

 
 Aktuální verze

Virová databáze: 15137 (20170323)

Produkty pro domácnosti: 10.1.204

Produkty pro firmy: 6.5.2094

 Kontrola počítače
ESET Online Scanner

ESET Online Scanner je rychlý nástroj pro kontrolu počítače a odstranění nalezených hrozeb.

 Záchranné médium
ESET SysRescue Live

ESET SysRescue Live je nástroj pro odstranění škodlivého kódu nezávisle na operačním systému.

Databáze znalostí

Ikona ESET se nezobrazuje

Autor: Martin Buchta | Poslední aktualizace: 31.10.2013 18:08:22

Po nainstalování produktu ESET někdy nastane problém, že se na panelu vedle systémového času a data nezobrazuje ikona aplikace ESET. Zobrazování ikony zajišťuje program egui.exe a tato situace nastává pokud:

  1. dochází ke konfliktu s jiným spuštěným programem, který brání v zobrazení ikony ESET,
  2. v registru se nachází chybný záznam, a proto se ESET nespustí,
  3. v ojedinělých případech může být na vině grafická karta, respektive její ovladače. 

Pro vyřešení tohoto problému a obnovení ikony ESET postupujte podle následujících kroků:

» Odstraňte konflikt s jiným programem

» Opravte spouštěcí záznam v registru

 

A - konflikt s jiným programem

Program egui.exe, který zajišťuje zobrazení ikony ESET, může být během svého spouštění v konfliktu s dalším programem. V závislosti na vašem operačním systému se řiďte níže uvedeným návodem:

Windows XP

číslo

Klikněte na Start > Tento počítač a do adresního řádku zadejte C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup

číslo

Vyvolejte kontextovou nabídku kliknutím pravým tlačítkem myši a vyberte možnost Nový > Zástupce.

číslo

Klikněte na tlačítko Procházet, přejděte do složky s aplikací ESET a vyberte soubor egui.exe.
Případně zadejte následující cestu ručně v závislosti na používaném produktu:
ESET NOD 32 Antivirus: C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe 
ESET Smart Security: C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe

číslo

Klikněte na Další, zadejte název položky egui a dokončete akci kliknutím na Dokončit.

číslo

Po restartování počítače by se měla ikona zobrazit.

Windows Vista/7

číslo

Klikněte na Start > Počítač a do adresního řádku zadejte C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

číslo

Vyvolejte kontextovou nabídku kliknutím pravým tlačítkem myši a vyberte možnost Nový > Zástupce.

Vytvoření nového spouštěcího záznamu ve Windows

číslo

Klikněte na tlačítko Procházet, přejděte do složky s aplikací ESET a vyberte soubor egui.exe.
Případně zadejte následující cestu ručně v závislosti na používaném produktu:
ESET NOD 32 Antivirus: C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe
ESET Smart Security: C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe

Vytvoření nového spouštěcího záznamu pro produkt ESET ve Windows

číslo

Klikněte na Další, zadejte název položky egui a dokončete akci kliknutím na Dokončit.

Pojmenování nového spouštěcího záznamu pro produkt ESET ve Windows

číslo

Po restartování počítače by se měla ikona zobrazit.

 

Upozornění

Poznámka:
Pokud používáte 64-bitovou verzi operačního systému Windows a ikona se nezobrazí ani po provedení výše uvedených kroků, program egui.exe se pravděpodobně spouští z chybného klíče registru. V takovém případě postupujte podle kroků níže.

 

B - oprava spouštěcího záznamu v registru

Pokud používáte 64-bitovou verzi Windows a program egui.exe se spouští z větve HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run, ikona programu ESET se nemusí zobrazit. Správně by se spouštěcí záznam měl nacházet v klíči HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Wow6432Node/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run, jako ostatní 64-bitové aplikace.

číslo

Klikněte na Start > Spustit a zadejte příkaz regedit.

číslo

Přejděte do větve HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Wow6432Node/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run.

číslo

Klikněte na Úpravy > Nový > Řetězcová hodnota a novou hodnotu pojmenujte egui.
Pravým tlačítkem klikněte na hodnotu, vyberte upravit a zadejte v závislosti na produktu následující hodnotu včetně uvozovek:
ESET NOD 32 Antivirus: "C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice
ESET Smart Security: "C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe" /hide /waitservice

číslo

Původní záznam egui.exe vymažte z klíče HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run.

číslo

Po restartování počítače by se měla ikona zobrazit.

 

Upozornění

Poznámka:
Pokud se stále nezobrazuje ikona ESET, problém bude pravděpodobně způsobovat ovladač grafické karty. V takovém případě jej aktualizujte a znovu nainstalujte aplikaci ESET.

 

Štítky: SOLN532, ikona vedle hodin chybí, ikona v systray není

(3 hlasující(ch))
Tento článek se hodil
Tento článek není nic moc

Komentáře (0)

Vložit nový komentář

(Upozornění: Komentáře neslouží k řešení požadavků na technickou podporu. Pro kontaktování technické podpory klikněte sem.)

 
Celé jméno:
E-mail:
Komentář:
CAPTCHA ověření 
 
Zadejte text, který je zobrazen na obrázku níže (je to ochrana před roboty). Pokud jste nevidomý uživatel, kontaktujte nás.
captcha