Po nainstalování produktu ESET někdy nastane problém, že se na panelu vedle systémového času a data nezobrazuje ikona aplikace ESET. Zobrazování ikony zajišťuje program egui.exe a tato situace nastává pokud:
- dochází ke konfliktu s jiným spuštěným programem, který brání v zobrazení ikony ESET,
- v registru se nachází chybný záznam, a proto se ESET nespustí,
- došlo k majoritní aktualizaci operačního systému Windows,
- v ojedinělých případech může být na vině grafická karta, respektive její ovladače.
Pro vyřešení tohoto problému a obnovení ikony ESET postupujte podle následujících kroků:
» Přidání záznamu do registru
» Přidání záznamu mezi položky ke spuštění
Přidání záznamu do registru
 |
Klikněte na tlačítko Start a zadejte výraz cmd. V zobrazených výsledcích klikněte pravým tlačítkem na položku Příkazový řádek a vyberte možnost Spustit jako správce.
|

 |
Potřebný záznam v registru vytvořte zadáním příkazu:
reg add HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ /t REG_SZ /v ESETSysTray /d """"%ProgramFiles%\ESET\ESET Security\egui.exe""" /hide /waitservice" /f
|
 |
Po úspěšném vytvoření záznamu se zobrazí hláška: Operace byla dokončena úspěšně.
|

 |
Po restartování počítače by se měla ikona zobrazit.
|
 |
Poznámka: Pokud se stále nezobrazuje ikona ESET, problém bude pravděpodobně způsobovat ovladač grafické karty. V takovém případě jej aktualizujte a znovu nainstalujte aplikaci ESET.
|
nahoru
Přidání záznamu mezi položky ke spuštění
Program egui.exe, který zajišťuje zobrazení ikony ESET, může být během svého spouštění v konfliktu s dalším programem. V závislosti na vašem operačním systému se řiďte níže uvedeným návodem:
Windows XP
 |
Klikněte na Start > Tento počítač a do adresního řádku zadejte C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
|
 |
Vyvolejte kontextovou nabídku kliknutím pravým tlačítkem myši a vyberte možnost Nový > Zástupce.
|
 |
Klikněte na tlačítko Procházet, přejděte do složky s aplikací ESET a vyberte soubor egui.exe. Případně zadejte následující cestu ručně v závislosti na používaném produktu: ESET NOD 32 Antivirus: C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe ESET Smart Security: C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe
|
 |
Klikněte na Další, zadejte název položky egui a dokončete akci kliknutím na Dokončit.
|
 |
Po restartování počítače by se měla ikona zobrazit.
|
Windows Vista/7
 |
Klikněte na Start > Počítač a do adresního řádku zadejte C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
|
 |
Vyvolejte kontextovou nabídku kliknutím pravým tlačítkem myši a vyberte možnost Nový > Zástupce.
|

 |
Klikněte na tlačítko Procházet, přejděte do složky s aplikací ESET a vyberte soubor egui.exe. Případně zadejte následující cestu ručně v závislosti na používaném produktu: ESET NOD 32 Antivirus: C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe ESET Smart Security: C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe
|

 |
Klikněte na Další, zadejte název položky egui a dokončete akci kliknutím na Dokončit.
|

 |
Po restartování počítače by se měla ikona zobrazit.
|
nahoru
Štítky: KB532, SOLN532, ikona vedle hodin chybí, ikona v systray není
|